تندیس‌ها و لوح‌های تقدیر به‌پاس قدردانی و با نماد موفقیت‌ها اعطا می‌شوند. این دیپلم‌های افتخاری در واقع ساخت تندیس و لوح با ورق‌های پلکسی است.

ورق‌های پلکسی به دلیل خاصیت خود در انعطاف‌پذیری یکی از بهترین انتخاب‌ها در ساخت لوح‌ها هستند. سایت رویال پلاست با این وبلاگ قصد دارد شما را با مزایای این سازه برای ساخت لوح‌ها آشنا کند.

ساخت تندیس و لوح با ورق‌های پلکسی به چه صورت است؟

ورق‌های پلکسی با بدنه‌ای که با لایه‌نازک و مغزی با پلاستیک فشرده ساخته می‌شوند. این ورق‌ها به دلیل خاصیت خود در تیراژ بالا تولید شده‌اند. ورق‌ها برای تغییر شکل هیچ‌گونه محدودیتی ندارند و هر شکلی که بخواهید می‌توانید به آن بدهید.

تفاوت اکریلیک و پلکسی‌گلاس چیست؟

ما می‌توانیم پاسخ کوتاهی به این موضوع بدهیم و آن هم به این صورت است که مطلقاً هیچ تفاوتی وجود ندارد. این به این دلیل است که اکریلیک مخفف معمول پلی متیل متاکریلات است و پلکسی‌گلاس یکی از نام‌های تجاری متعدد این پلاستیک است. باگذشت زمان این نام تجاری به‌عنوان “پلکسی‌گلاس” عمومی شده است.

قدمت پلکسی‌گلاس

تولید اکریلات در دهه 1930 آغاز شد و اولین‌بار در سال 1936 توسط شرکت آمریکایی به بازار عرضه شد. مواد اساسی اکریلیک‌ها عبارت‌اند از: اسیدسولفوریک، سیانید هیدروژن، متانول و استون است. هیچ یک از اینها مواد ایمنی نیستند، اما محصول نهایی کاملاً بی‌ضرر تولید می‌کنند.

ویژگی‌های ورق پلاکسی

پلکسی در برابر حرارت مقاوم نیست و بنابراین نمی‌توان از آن برای کاربردهای ایمنی استفاده کرد. این پلاستیک به دلیل وزن، استحکام و قیمت نسبتاً پایین آن، اغلب برای لعاب دادن سطوح بزرگ مانند صفحه‌های باد و صدا استفاده می‌شود.

پلکسی‌گلاس به دلیل استحکامی که دارد در آکواریوم‌های بسیار بزرگ و استخرهای باغ‌وحش‌ها بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای این کار نیاز به ضخامت شیشه تا 30 سانتی‌متر است، اگر از شیشه معمولی برای این کار استفاده شود، شفافیت بسیار کم و علاوه بر این، لعاب بسیار سنگین خواهد بود.

انواع ورق‌های پلکسی‌گلاس چیست؟

صفحات پلکسی‌گلاس در دو نوع اکریلیک ریخته‌گری و اکسترود شده تولید می‌شوند. نسخه ریخته‌گری پس از فرایند تولید در یک ورق مسطح قالب‌گیری می‌شود. انواع اکسترود شده پس از ریختن به ضخامت‌های نازک‌تر تبدیل می‌شوند.

هنگامی که ضخامت کاهش می‌یابد، سطح ورق افزایش می‌یابد و ساخت ورق اکریلیک بزرگ‌تر را آسان‌تر می‌کند. عیب آن این است که تنش‌ها در مواد ورق افزایش می‌یابد، در حین پردازش یک ورق اکسترود شده به‌راحتی می‌شکند و ترک می‌خورد. پلکسی‌گلاس بودجه‌ای نیز همیشه در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم نیست.

آیا می‌توانید پلکسی‌گلاس را منحنی کنید؟

شما می‌توانید انواع خم‌ها را با ورق اکریلیک بسیار نازک ایجاد کنید، به شرطی که گرما و زمان لازم برای خم کردن مواد نازک را انجام دهید و از آن نقطه عبور نکنید. ورقه‌های نازک به‌راحتی در فاصله بسیار دور از خم تاب می‌شوند. برای ورقه‌های نازک‌تر، باید حرارت را به طور یکنواخت روی یک خط بسیار باریک از مواد اعمال کنید.

کاربرد ورق پلکسی چیست؟

ورق اکریلیک برای معماری کاربردهای بسیاری دارد. شفافیت اکریلیک، وزن سبک، مقاومت در برابر ضربه و مقاومت در برابر آب‌وهوا، این ماده را به انتخابی محبوب برای کاربردهای معماری تبدیل کرده است.

ورق اکریلیک در همه چیز از پنجره و پارتیشن دیوار گرفته تا وسایل روشنایی و سایبان استفاده می‌شود. یکی دیگر از کاربردها ساختن تندیس و لوح تقدیر با ورق پلکسی است.

تابلوها

همه تابلوها محکم نیستند. برای تابلوهای روشن و سایر کاربردهای مشابه، ورق اکریلیک ریخته‌گری شده شفاف، یک ماده پایه عالی است.

در هر یک از این ساخت‌ها، تولیدکنندگان می‌دانند که می‌توانند به‌واسطه این ورق‌های پلکسی برای ارائه مواد ورق پلاستیکی برش سفارشی و برتر اعتماد کنند. امروز با یکی از متخصصان فروش ما صحبت کنید تا بهترین محصولات پلاستیکی را برای کاربرد شما بیابند.

نمایشگاه، نمایشگاه تجاری و نمایشگاه‌های کنوانسیون

کلید برجسته غرفه نمایشگاهی، طراحی کلی است. ازآنجایی‌که ورق اکریلیک را می‌توان دقیقاً به خطوطی که می‌خواهید قالب‌بندی و خم کرد، می‌توانید از آن برای ایجاد یک صفحه‌نمایش بادوام استفاده کنید که توجه را به خود جلب کند. استحکام این ماده به این معنی است که صفحه‌نمایش شما در مدار شدید نمایشگاه تجاری نیز ایستاده است.

ساخت پلاستیک و فلز

برش سفارشی، خمش و سایر خدمات ساخت به شرکت‌های تولید پلاستیک و فلز امکان می‌دهد از ورق اکریلیک ریخته‌گری ارائه شده بهره‌مند شوند. با ورق‌های برش خورده، شرکت‌ها می‌توانند محصولات نهایی موردنیاز مشتریان خود را تولید کنند.

تفریح

تجهیزات ورزشی، طراحی استادیوم و حتی ساخت کشتی‌های آبی همگی می‌توانند از ورق اکریلیک بهره‌مند شوند. ورق اکریلیک، به دلیل مقاومت در برابر ضربه و خوردگی، یک انتخاب ایدئال برای شیشه جلوی قایق، پنجره‌های سالن ورزشی و حتی ماسک صورت یا محافظ چشم است.

شیشه‌های تجاری و سازه‌ای

ازآنجایی‌که ورق اکریلیک ریخته‌گری بسیار قوی است، بهترین گزینه برای لعاب سازه است. ایجاد پنجره‌های مقاوم در برابر آب‌وهوا و طوفان، پنجره‌های بزرگ و ضدگلوله، نورگیرهای مقاوم و حتی اتاق‌های تمیز همگی می‌توانند از لعاب‌های ساختاری بهره ببرند و این به ورق اکریلیک ریخته‌گری نیاز دارد.

ساختمان و ساخت‌وساز

ساختمان‌های امروزی منطق فیزیک را به چالش می‌کشند و به همین دلیل به مواد قوی و بادوام نیاز دارند. آن ماده نیز باید شفاف باشد و وزن مولکولی بالایی داشته باشد، ورق‌های اکریلیک ریخته‌گری انتخاب مناسبی هستند. با گزینه‌های ضخامت و پرداخت‌های بسیار زیاد، این ماده ورق گزینه‌های بسیاری را برای طراحی‌های خود در اختیار متخصصان ساختمان و ساخت‌وساز قرار می‌دهد.

نمایشگرها و نقطه فروش

چه کسی می‌گوید که نمایشگر باید از مقوا ساخته شود؟ می‌توانید با ورق اکریلیک ریخته‌شده مقرون‌به‌صرفه به نمایشگر یا قفسه‌های محل فروش خود ظاهری ارتقا یافته بدهید. با کمک مواد اولیه مناسب، محصول و قفسه‌های آن را برجسته کنید.

ماشین‌آلات

ماشین فروشی‌ها به مواد پایه مناسب نیاز دارند تا محصول نهایی برتر را به مشتریان خود ارائه دهند. به طور مرتب ورق اکریلیک برش سفارشی ماشین فروشی‌ها را برای نیازهای آنها تأمین می‌کند.

ورق‌های پلاستیکی در کجا استفاده می‌شود؟

ورق‌های پلاستیکی برای کاربردهای مختلف داخل ساختمان مانند بک اسپلش آشپزخانه، پروژه‌های بهبود خانه، دکور خانه، کابینت‌های شیشه‌ای، قفسه‌های دیواری، میز قهوه، قاب تخت، قاب عکس، میز قهوه و قاب تخت ایدئال هستند. از ورق‌های پلاستیکی برای کاربردهای مختلف تجاری یا صنعتی نیز استفاده می‌شود.

پلکسی‌گلاس در چه دمایی خم می‌شود؟

درحالی‌که بخاری‌های نواری که از عناصر گرم‌تر از 800 درجه فارنهایت استفاده می‌کنند را می‌توان برای خم کردن ورق اکریلیک استفاده کرد، با افزایش دمای عنصر، خطر ایجاد حباب افزایش می‌یابد. به‌عنوان‌مثال، اگر ورق به مدت 15 ثانیه بیش از حد با یک عنصر قرمز درخشان (حدود 1500 درجه فارنهایت) گرم شود، احتمال حباب زدن وجود دارد.

وبلاگ ساختن تندیس و لوح با ورق‌های پلکسی برای افزایش اطلاعات شما در باب کاربردهای ورق پلکسی نوشته شده است. برای حفاظت از تندیس و لوح‌های خود اگر موارد گفته شده را رعایت کنید هیچ‌گونه آسیبی به لوح‌های شما وارد نمی‌شود.

خرید ورق پلکسی گلاس

خرید لوله پلکسی گلاس