لوله پلکسی‌گلاس

لوله‌ پلکسی‌گلاس در واقع نوعی پلاستیک از خانواده‌های پلی‌کربنات هستند. لوله های پلکسی گلاس را با نام اکرولیک نیز میشناسند. اگر در پشت ورق‌های پلکسی‌گلاس کمی جیوه قرار بدهیم خاصیتی مانند خاصیت آیینه را نیز دارند. لوله‌های پلکسی در ابعاد مختلف و دلخواه شما تهیه می‌شوند. لوله‌ها از مقاومت بالایی برخوردارند و درعین‌حال به‌راحتی قابل برش هستند.

ما در این وبلاگ قصد داریم به شما اطلاعاتی درباره لوله پلکسی‌گلاس بدهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این محصول از سایت رویال پلاست همراه ما باشید.

لوله پلکسی‌گلاس چیست؟

پلکسی‌گلاس یک روش محاوره‌ای برای اشاره به ورقه‌های اکریلیک شفاف است. ورق‌های پلکسی‌گلاس در ابعاد  و سطوح مختلف تولید می‌شوند. یکی از این تولیدات لوله‌ای شکل بودن آنها است. تولیدات لوله‌ای پلکسی به شکل دایره در قطرهای مختلف تولید می‌شود. لوله‌های پلکسی‌گلاس شفاف هستند و به‌جای لوله‌های شیشه‌ای از آنها استفاده می‌شود.

لوله پلکسی‌گلاس چیست؟

پلکسی‌گلاس چه نوع پلاستیکی است؟

آنچه که معمولاً به‌عنوان “پلکسی‌گلاس” شناخته می‌شود، در واقع یک مارک اکریلیک است. در طول سال‌ها، پلکسی‌گلاس برای پوشش طیف گسترده‌ای از زمینه‌های کاربردی توسعه‌یافته است. در طراحی اولیه کاملاً بی‌رنگ با خواص نوری عالی است، اما مواد را می‌توان در رنگ‌های بی‌نهایت رنگ‌آمیزی کرد.

انواع لوله پلکسی‌گلاس

لوله‌های پلکسی‌گلاس به سه دسته تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از شفاف، مات و رنگی که به‌صورت دایره‌ای در سایت رویال پلاست وجود دارد. لوله پلکسی‌گلاس در یک ارتفاع مشخص 2 متر ولی در قطر مختلف می‌توانید تهیه بفرمایید.

مشخصات ظاهری لوله پلکسی‌گلاس

لوله‌های پلکسی‌گلاس در نوع رایج خود به شکل دایره‌ای تولید می‌شوند. ولی این چیزی از خاصیت شکل‌پذیری این صفحات کم نمی‌کند و شما می‌توانید به شکل مربع، مستطیل یا هر ساختار پیچیده دیگری آن را سفارش بدهید. لوله‌های پلکسی را می‌توان به‌راحتی در منزل یا هر محیط دیگری اندازه‌گیری کنید.

برای اندازه‌گیری کافی است شما قطر خارجی و داخلی لوله‌های پلکسی را اندازه‌گیری کنید. قطر بزرگ‌تر یعنی قطر بیرونی و قطر کمتر یعنی قطر داخلی لوله‌های پلکسی‌گلاس است. عدد میانی و درواقع اختلاف قطر تعیین‌کننده ضخامت لوله پلکسی است. لوله‌های پلکسی‌گلاس شفاف هستند و به‌جای لوله‌های شیشه‌ای از آنها استفاده می‌شود.

کاربردهای لوله پلکسی‌گلاس چیست؟

امروزه پلکسی‌گلاس کاربردهای بسیار گسترده‌ای نیز دارد. به‌عنوان یک جایگزین شیشه شفاف، اغلب برای آکواریوم‌ها، درگاه‌های مشاهده در زیردریایی‌ها، لنزهای اتومبیل، حفاظت از تماشاگران در پیست‌های ورزشی، پنجره‌های هواپیما، وسایل نقلیه کنترل شورش پلیس، لنزهای فانوس دریایی و غیره استفاده می‌شود.

از دیگر کاربردهای لوله پلکسی می‌توان به ساخت‌وساز هواپیما و پنجره‌های کابین هواپیما گرفته تا نمایشگرها، به‌عنوان شیشه‌های ساختاری، در موانع صوتی یا تبلیغات، راه‌حلی عالی و بادوام هستند اشاره کرد. البته که در آینده به روش‌های جدید و نوآورانه‌تری استفاده خواهد شد.

کاربردهای لوله پلکسی‌گلاس چیست؟

حکاکی بر روی لوله پلکسی‌گلاس

حکاکی یکی از کاربرد‌های پلکسی‌گلاس است. برای این کار باید به ضخامت پلکسی‌گلاس و شفافیت این صفحات دقت فراوانی داشته باشید. لوله‌های پلکسی به چند دسته تقسیم می‌شوند.

به طور مثال هر یک از این دسته‌ها (اکسترود شده، انعطاف‌پذیر بودن) کاربردی مختص به خود دارند. لوله‌های اکسترود شده برای پروژ‌های که نیاز به تحمل فشار سنگین یا سوراخ شدن دارد مناسب است.

برش یا خم پلکسی‌گلاس

شما برای برش یا خم کردن لوله‌هایی پلکسی‌گلاس نیاز به دستگاه‌های قوی ندارید. به طور مثال برای برش می‌توانید از اره‌های دستی استفاده کنید. برای خم کردن می‌توانید از حرارت 160 درجه کمک بگیرید. اما برای انجام این کار حفظ شرایط ایمنی و فرد کاربلد نیاز است.

لوله‌های پلکسی‌گلاس اکسترود شده چیست؟

لوله‌های پلکسی‌گلاس اکسترود شده که نسبت به وزن شیشه و نصف وزن آن در برابر ضربه مقاوم‌تر هستند، یک گزینه جایگزین قوی و اقتصادی برای شیشه هستند. همچنین انعطاف‌پذیری و مقاومت در برابر شکستگی بیشتری را در مقایسه با شیشه ارائه می‌دهد، و پلکسی‌گلاس را انتخاب بهتری در جایی که ایمنی یک نگرانی است، تبدیل می‌کند.

لوله پلکسی در هنر معماری

شاید برایتان جالب باشد که بدانید لوله پلکسی‌گلاس در معماری هم نقش بسزایی ایفا می‌کند. لوله‌هایی پلکسی در روشنایی هنر معماری بسیار دخیل هستند. در ساختمان‌سازی برای روشنی بخشی از دو نوع مات و شفاف بیشترین بهره را می‌برند.

لوله‌های پلکسی به دلیل شفافیت فراوانی که دارا هستند در دکوراسیون‌های داخلی هم بسیار کاربرد دارد. بدین صورت که در قالب لامپ‌های حبابی وارد بازار شده و برای تزیین فضاهای مانند کافه، رستوران یا خانه مناسب است.

نحوه مراقبت کردن از پلکسی‌گلاس

اگرچه لوله‌های پلکسی‌گلاس قوی‌تر ساخته شده‌اند که به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند، اما شما برای تمیزکردن باید از پاک‌کننده‌های شیمیایی خشن مانند آمونیاک یا پاک‌کننده پنجره و همچنین پاک‌کننده‌های بسیار اسیدی مانند سرکه خودداری کنید.

استفاده از این ترکیبات ممکن است به ساختار پلکسی‌گلاس آسیب برساند و باعث ایجاد زدگی شود. اگر هرگونه چسب یا ماده چسبنده با سطح تماس پیدا کرد، فقط از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص مراقبت و تمیزکردن پلکسی‌گلاس هستند.

پلکسی قوی‌تر است یا اکریلیک؟

ما می‌توانیم پاسخ کوتاهی به این موضوع بدهیم: مطلقاً هیچ تفاوتی وجود ندارد. این به این دلیل است که اکریلیک مخفف معمول پلی متیل متاکریلات است و پلکسی‌گلاس یکی از نام‌های تجاری متعدد این پلاستیک است.

عدم وجود تفاوت در نام این محصول سبب نمی‌شود که شما فکر کنید این محصول متفاوت از یکدیگر باشد. کاربرد مشابه و ویژگی‌های ظاهری یکسان شما را در امر یکسان پنداشتن کمک می‌کند.

مقاومت پلکسی‌گلاس در مقابل اشعه ماورا بنفش

مقاومت پلکسی‌گلاس در مقابل اشعه ماورا بنفش

لوله‌های پلکسی‌گلاس به طور طبیعی بدون مواد افزودنی مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند. بااین‌حال، برای کمک به گسترش محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش برای قرارگرفتن در معرض طولانی‌مدت در برابر اشعه ماوراء بنفش، برخی از تولیدکنندگان تثبیت‌کننده‌ها را اضافه می‌کنند. هنگام استفاده از لوله‌ای که با مواد UV تقویت شده است، مراقب باشید که با مراقبت از آنها، طول عمر آنها را حفظ کنید.

لوله‌های پلکسی‌گلاس در سایت رویال پلاست را می‌توانید با ابعاد و قطر مورد نیازتان تهیه بفرمایید. این لوله‌های از استقامت و مقاومت بالایی برخوردار است. شفافیت این لوله‌ها باعث شده است تا در امور روشنایی بخشی به ساختمان کاربرد داشته و جایگزین لامپ باشد. لامپ‌ها که با تنوع ظاهری امروزه روانه بازار می‌شوند بیشتر از این خاصیت پلکسی‌گلاس بهره می‌برند. لوله‌ها از شفافیت بالایی برخوردار هستند که جایگزین بسیار عالی برای شیشه نیز است. قفسه فلزی

لوله پلکسی گلاس یا اکرلیک در انواع قطر ها و ضخامت ها

از 8 میلیمتر تا 1000 میلیمتر در رویال پلاست موجود است که شما میتوانید با توجه به نیاز خود از رویال پلاست بخواهید.

رویال پلاست انواع خدمات :

  • برش لوله پلکسی گلاس
  • اب بندی لوله پلکسی گلاس
  • ساخت و خم کاری لوله پلکسی گلاس

و ……

را نیز انجام میدهد برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید :