اکریلیک، که با نام‌های تجاری ورق پلکسی گلاس، لوسیت، آکریلیت و پرسپکس نیز شناخته می‌شود، یک هموپلیمر ترموپلاستیک شفاف است. پلکسی گلاس به دلیل مقاومت بسیار بالا، اغلب جایگزین شیشه می شود. حتی نسبت به پلی کربنات که یکی از سخت‌ترین مواد موجود است، ظرفیت تحمل بار بیشتری دارد. این پلاستیک استثنایی در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود. یکی از پرکاربردترین اشکال پلکسی گلاس، ورقه آن است که که در انواع رنگ ها و ضخامت ها از 0.2میلیمتر تا 60 میلیمتر در رویال پلاست موجود است. بهترین ها را از رویال پلاست بخواهید!

ورق پلکسی گلاس - خرید و قیمت

مزایای استفاده از ورق پلکسی گلاس

  • ورقه پلکسی گلاس در مقایسه با پلی کربنات جامد ارزان تر هستند. همچنین در مقایسه با شیشه سیلیکات 2.5 برابر سبک تر و 5 برابر مقاومت ضربه ای بالاتری دارند.
  • ورق های PMMA به راحتی نور را عبور می دهند و از نظر شفافیت نه تنها در مقایسه با شیشه های معمولی بلکه نسبت به سایر پلاستیک های شفاف برتری دارند.
  • ورقه های پلکسی گلاس برای محیط های بیرونی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند، زیرا به طور ذاتی در برابر اشعه ماوراء بنفش پایدار هستند، به همین دلیل رنگ اصلی خود را حفظ کرده و برای سالیان متمادی می توانید از آن ها استفاده کنید.
  • ورق های پلکسی گلاس مقاومت بالایی در برابر خراش نشان می دهند. این ویژگی، همراه با پایداری ابعاد، استفاده از آن را در بسیاری از موارد مختلف که ظاهر زیبا و ماندگاری بالا اهمیت فراوانی دارد، امکان‌پذیر می‌سازد، مانند دیوار آشپزخانه یا حمام یا نمای کابینت.
  • PMMA را می توان با اضافه کردن مواد افزودنی مختلف اصلاح کرد. این مواد معمولاً برای بهبود برخی خواص پلیمر استفاده می‌شوند.

مزایای استفاده از ورق پلکسی گلاس

صفحه اکریلیک شفاف

از متداول ترین اشکال ورق پلکسی گلاس می توان به اکریلیک شفاف اشاره کرد. این صفحات به طور گسترده در محیط های بیرونی، به دلیل مقاومت و شفافیت بسیار بالا استفاده شده و جایگزینی مناسبی برای شیشه محسوب می شود. این ورقه، کاربرد بسیار گسترده ای دارد. به طور مثال، در لنز و عدسی های عینک معمولا از اکریلیک استفاده می کنند، زیرا پلکسی گلاس علاوه بر انعکاس کمتر نسبت به شیشه، مقاومت بیشتری در برابر خراش و شکستگی دارد. همچنین میزان تابش نور را کاهش می دهد.

ورق پلکسی گلاس سفید

اکریلیک سفید که در نوع خود نسبتا رایج است، زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که  ترجیح می دهید از مواد مات برای این کار خود استفاده کنید. فناوری پلکسی گلس روز به روز در حال پیشرفت است. به طور مثال، ورقه های اکریلیک مشکی و ماتی وارد بازار شدند که در برابر نور LED، سفید می شوند. ماهیت این ماده منحصر به فرد را برای کاربردهای حساس به نور، مانند تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز ایده آل می کند.

خرید ورق پلکسی گلاس

خرید آسان و بی دغدغه، همواره یکی از معضلات مشتریان عزیز بوده است. اما به لطف وجود رویال پلاست، بهترین ورق پلکسی گلاس در رنگ ها و کیفیت های مختلف، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. امروزه، این محصول برای طراحی دکور، مصارف پزشکی و… مورد استفاده قرار می گیرد. اگر به دنبال یک انتخاب مقرون به صرفه هستید، از پلکسی گلاس غافل نشوید!

صفحه آکریلیک رنگی

پلکسی گلاس رنگی نوعی ورقه پلاستیکی همه کاره است که سبب کاهش تابش نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش خواهد شد. اگر به دنبال صفحه های رنگی، زیبا و مقاوم هستید، پلکسی گلاس رنگی یک انتخاب منحصر به فرد خواهد بود. به لطف وجود حداقل ده رنگ، به راحتی می توانید پروژه کاری خود را تکمیل کنید. ورق اکریلیک فلورسنت نیز نوع دیگری از اکریلیک رنگی است که زیبایی خیره کننده ای دارد. این محصول در برابر تغییرات آب و هوا مقاوم بوده و به عنوان یک عایق الکتریکی عمل می کند. آبی، نارنجی، زرد و صورتی از محبوب ترین رنگ های ورق پلکسی گلاس هستند.

ورق رنگی

ورق پلکسی گلاس آینه ای

همانطور که از اسمش پیداست، ورق آینه ای دارای سطح درخشانی است که به راحتی نور را بازتاب می دهد. پلکسی گلاس آینه ای معمولا در امور زیبایی و دکوراتیو مانند طراحی دکور منزل مورد استفاده قرار می گیرد. این ورقه تمام استحکام و ویژگی های PMMA را دارد و در رنگ های مختلف نیز عرضه می گردد. از محبوب ترین رنگ های آن می توان به طلایی اشاره کرد.

صفحه اکریلیک ضد استاتیک

اگرچه ورق اکریلیک می تواند محافظت استثنایی برای انواع قطعات الکتریکی ایجاد کند، برخی از تولیدکنندگان از پتانسیل آن برای تخلیه های الکترواستاتیکی که می تواند به قطعات آسیب برساند، می ترسند. همچنین بار الکتریسیته ساکن می تواند کثیفی ها و زباله ها را از هوا جذب کند و سبب تجمع آن ها شود. پلاستیک های ضد الکتریسیته ساکن برای جلوگیری از بارهای ساکن به منظور محافظت در برابر تخلیه الکترواستاتیک (ESD) استفاده می شود. صفحه اکریلیک ضد استاتیک این معضل را به سادگی حل می کند.

ورق آینه ای

معایب ورق پلکسی گلاس

  • نقطه ضعف بزرگی که اکریلیک دارد این است که در برابر خش چندان مقاوم نیست. بنابراین، بسیار مهم است که از قطعات پلکسی گلاس به درستی نگهداری کنید. اگر اکریلیک به طور تصادفی خراشیده شود، با استفاده از محصولات پولیشی می توانید آن ها را رفع کنید.
  • اکریلیک دمای ذوب نسبتا پایینی دارد، به طور دقیق 160 درجه سانتیگراد. البته برای کاربردهای روزمره به خوبی عمل می کند. نگران نباشید!
  • بسته به ضخامت، ورق پلکسی گلاس می‌تواند به خوبی از پس استفاده‌های معمولی روزمره برآید، اما وقتی صحبت از شرایط سخت می شود، احتمالاً موادی مانند پلی کربنات یا پلی سولفون مناسب‌تر خواهند بود.

قیمت ورق پلکسی گلاس

فاکتورهای متعددی در تعیین قیمت ورق پلکسی گلاس دخیل هستند. اما قطعا نسبت به سایر موارد، هزینه و کیفیت مناسب تری دارد. برای استعلام قیمت و خرید محول، با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

آشنایی با پلیمر پلی کربنات (pc)