ورق پلی کربنات تخت

ورق پلی کربنات تخت

پیشرفت علم، امکانات بسیار گسترده ای را در اختیار ما قرار داده است.  در گذشته، انتخاب های محدودتری برای مصالح و تجهیزات ساختمانی داشتیم. اما به لطف علم شیمی و ساخت پلیمرهای جدید، امروزه از تجهیزات بادوام تر با قیمت مناسب استفاده می کنیم. یکی از این موارد، ورق پلی کربنات است. در سال 2020، سرانه مصرف پلی کربنات به بیش از 4.1 میلیون تن رسید و پیش بینی می شود در پنج سال آینده، این عدد به شدت رشد کند. میزان تقاضای پلی کربنات نشان دهنده کیفیت بالای آن است. برای خرید ورق پلی کربنات تخت، باید به یک فروشگاه مطمئن مراجعه کنیم. رویال پلاست، با بهترین امکانات و محصولات در انتظار شما خواهد بود.

آشنایی با ورق پلی کربنات تخت (PC)

پلی کربنات یک پلیمر ترموپلاستیک است و ماده ای محکم، سخت و شفاف محسوب می شود. مهم ترین خاصیت این ماده مقاومت بسیار زیاد آن در برابر ضربه است. جالب است بدانید که پلی کربنات تقریبا 250 برابر قوی تر از شیشه می باشد. این صفحه، پلی کربناتی است که از طریق قالب گیری تزریقی، قالب گیری فوم، اکستروژن، شکل دهی خلاء یا قالب گیری دمشی به ورق تبدیل می شود. شفافیت نوری پلی کربنات آن را برای کاربردهایی مانند حفاظ ماشین، تابلوها، لعاب های معماری، محافظ های صورت، نورگیرها و نمایشگرهای POP ایده آل می کند. پلاستیک پلی کربنات از نظر ابعادی پایدارتر از اکریلیک در محدوده دمایی وسیع هستند. این محصول اغلب در گلخانه ها یا به عنوان پنجره استفاده می شوند. در ادامه، با ویژگی ورق پلی کربنات تخت آشنا خواهید شد.

آشنایی با ورق پلی کربنات تخت

سهولت ساخت و حمل و نقل

پلی کربنات ها بسیار سبک وزن و در عین حال بادوام هستند. این کار نصب آنها را بسیار آسان می کند. آنها را می توان به راحتی جابجا کرد و با کمک پیچ و میله های نگهدارنده ثابت نگه داشته یا به راحتی جوش داد. همچنین این ورق ها را می توان به راحتی با قیچی لبه تیز و اره مدور بدون نیاز به ابزار و ماشین آلات اضافی به اشکال مورد نظر درآورد.

حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش

یکی از مفیدترین ویژگی های پلی کربنات این است که حداکثر نور خورشید را عبور داده و در عین حال از اشعه های مضر UV جلوگیری می کند. این خاصیت باعث می شود که به طور گسترده در گلخانه ها مورد استفاده قرار گیرد تا به رشد گیاهان کمک کرده همزمان از آن ها محافظت کند.

مقاومت و استحکام بالا ورق پلی کربنات تخت

پلی کربنات ها در برابر ضربه و هر نوع آسیب مقاوم هستند. بنابراین می توان از این ورق ها در مناطقی که مستعد سنگ، تگرگ، باران، باد، طوفان و برف می باشند، استفاده کرد. حتی در بدترین حالت شکستگی، این ورق ها سبب ایجاد خرده های کوچکی مانند شیشه نمی شوند. همچنین این ورق پلی کربنات تخت استحکام خوبی در برابر حرارت از خود نشان می دهند و در هنگام آتش گرفتن گازهای سمی ایجاد نمی کنند. در نتیجه، به راحتی می توان از آن ها در مناطق مستعد آتش سوزی استفاده کرد.

چرا از ورق پلی کربنات تخت استفاده کنیم؟

چرا از ورق پلی کربنات تخت استفاده کنیم؟

ورق پلی کربنات به دلیل مزایایی که دارد انتخاب تولیدکنندگان در طیف وسیعی از صنایع می باشد. یکی از مهمترین آنها استحکام همراه با انعطاف پذیری است. پلی کربنات 30 برابر قوی تر از اکریلیک و بیش از 200 برابر قوی تر از شیشه می باشد. آسیب رساندن به سطح پلی کربنات دشوار است و به دلیل اینکه رطوبت را جذب نمی کند، برای امور غذایی و پزشکی استفاده می شود. یکی دیگر از مزایای پلی کربنات خاصیت عایق بودن آن بوده که حتی بالاتر از شیشه است. بنابراین وقتی به عنوان تجهیزات ساختمانی استفاده می شود می تواند اتلاف انرژی را کاهش دهد. اگر به مزایای موجود با ورق پلی کربنات نیاز دارید، با تیم رویال پلاست تماس بگیرید تا به شما در انتخاب مواد مناسب برای پروژه خود کمک کنند.

کاربرد ورق پلی کربنات

به دلیل دوام، وزن و انعطاف پذیری، پلی کربنات تخت در بازارهای مختلف، به ویژه در صنایع خودرو، لعاب، الکترونیک، ماشین های تجاری، لوازم نوری، پزشکی، روشنایی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سایبان، چراغ های سقفی منحنی و صنعتی، تابلوها
  • پوشش استخر، تلفن های همراه، در و پنجره، تجهیزات باغبانی
  • چراغ راهنمایی و رانندگی، داشبورد خودرو، تجهیزات پزشکی، محصولات ورزشی

قیمت ورق پلی کربنات

قیمت ورق پلی کربنات

ورق پلی کربنات تخت در رنگ ها، طرح ها و اندازه های مختلفی عرضه می شود که قیمت هریک از آن ها متفاوت خواهد بود. برای خرید ورق پلی کربنات، در ابتدا هدف و کاربرد خود را مشخص کنیم. اگر درباره این محصول اطلاعات کافی ندارید، کافی است با مشاورین رویال پلاست تماس حاصل فرمایید. ورق های پلی کربنات در انواع ضخامت ها از یک میلیمتر تا 20 میلیمتر در انواع ایرانی و خارجی در در رویال پلاست موجود هستند که شما میتوانید با توجه به نیاز خود از رویال پلاست بخواهید.

 

پلی کربنات چیست؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *