میلگرد پلی کربنات

میلگرد پلی کربنات

شفافیت، دوام عالی، مقاومت حرارتی و پایداری ابعادی بسیار خوب، پلی کربنات (PC) را به یکی از پرکاربردترین ترموپلاستیک های جهان تبدیل کرده است. PC در خانواده پلاستیک های پلی استر قرار می گیرد تقاضای جهانی برای این ماده با ارزش بیش از 1.5 میلیون تن از آنجایی که پلی کربنات یک ترموپلاستیک است، می‌توان آن را به راحتی به اشکال مختلفی تبدیل کرد. به طور مثال، هنگامی که این ماده به ورقه تبدیل می شود، بسیار شبیه به شیشه خواهد بود. اما یکی از پرکاربردترین اشکال آن، میلگرد پلی کربنات است که در ادمه به معرفی اجمالی محصول می پردازیم. با رویال پلاست همراه باشید.

آشنایی با میلگرد پلی کربنات

میلگردهای پلی کربنات به عنوان شفاف ترین لوله های اکسترود شده در بازار امروز، کیفیت درخشان، عملکرد عالی و دوام بالا را ارائه می دهند. این لوله ها با اپتیک عالی و سطح کاملا صاف توصیف می شوند. لوله های پلی کربنات را می توان با ابزار مناسب، سنباده، سوراخ کاری و … برش داد. البته این میلگرد ها آنها به سرعت برش بالا و خنک کننده مؤثر نیاز دارند زیرا رسانش گرمایی کم آنها به راحتی می تواند منجر به تولید حرارت بیش از حد و تنش موضعی شود. سطح مقطع میلگرد پلی کربنات و ابعاد آن با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر خواهد بود.

آشنایی با پلی کربنات

چگونه بهترین میلگرد پلی کربنات را تشخیص دهیم؟

میلگرد های پلی کربنات با انواع مصارف صنعتی در انواع قطرها در رویال پلاست موجود است.  این محصول به علت سختی بالا و قابلیت تراشکاری و مقاوم بودن در برابر تنش، مصارف و کاربرد زیادی در قطعه سازی و صنعت دارد. مهمترین ویژگی لوله پلی کربنات PC ما، توانایی تحمل ضربات سنگین و انتقال نور بسیار قوی است. به لطف وزن سبک این محصول، امکان استفاده از پلی کربنات در مکان های مختلف فراهم شده است. از این محصول برای ساخت انواع تابلو، نورپردازی، برنامه های حرفه ای، تبلیغات و … استفاده می کنند. به جرات میتوان گفت که میلگرد پلی کربنات رویال پلاست، عملا نشکن است! بهترین محصولات را از رویال پلاست بخواهید. این میلگرد به اشکال مربع، دایره و مثلث قابل سفارش است.

کاربرد میلگرد PC

  • طراحی ساختمان غرفه و نمایشگاه و بعضا صنعت نورپردازی
  • ادوات محافظتی و عایق های حرارتی
  • لوازم آزمایشگاه، عدسی و لنز عینک، قطعات خودرو و دستگیره ها
  • لوله های نور LEDو برخی از تابلوهای تبلیغاتی
  • برخی از ابزار پزشکی، در و پنجره
  • ساخت شیشه های ضد گلوله و سپر پلیس، ساختمان ادارات، بانک و نرده ها
  • میلگرد پلی کربنات فرصت های طراحی و ساخت فوق العاده ای را ارائه می دهد.

مهم ترین ویژگی های میلگرد پلی کربنات

  • وضوح و شفافیت بالای این ماده، سبب شده تا در نگاه اول با شیشه قابل تمایز نباشد! این لوله ها از نظر نوری بسیار خالص عمل می کنند.
  • لوله های پلی کربنات در برابر اشعه ماوراء بنفش و آب و هوا هستند اما برای کاربردهای طولانی مدت در فضای باز طراحی نشده اند. اگر برای مدت طولانی در معرض آب و هوا و نور خورشید باشندزرد می شوند.
  • از مهم ترین ویژگی آن ها می توان به خاصیت خود خاموش شونده اشاره کرد.
  • این محصول به راحتی قابل برش است و می توان در مناطق مختلف آن، سوراخ ایجاد کرد.
  • میلگرد های پلی کربنات حتی در دماهای پایین نیز مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند.
  • با تعداد کمی از حلال ها سازگار است و وارد واکنش شیمیایی نمی شود.

مزایای استفاده از پلی کربنات

مزایای استفاده از پلی کربنات

مسدود کردن اشعه ماوراء بنفش یکی دیگر از مزایای عالی پلی کربنات است. محصولات ساخته شده با پلی کربنات در مقایسه با شیشه، اکریلیک یا سایر پلاستیک ها نیز بسیار سبک هستند. این مزیت منجر به حمل و نقل، نصب و راه اندازی آسان شده و هزینه نیروی کار کمتر می شود. یکی دیگر از فاکتورهای مطلوب پلی کربنات مقاومت بالای آنها در برابر گرما و سرما است. میلگردهای پلی کربنات برای استفاده در هر نوع محیط سخت ایده آل هستند؛ زیرا می توانند بیشتر از سایر مصالح ساختمانی استاندارد دوام بیاورند. خواص نوری عالی و مقاومت در برابر اشعه فرابنفش، پلی کربنات را به یکی از بهترین مواد برای ساخت گلخانه ها و نهالستان ها تبدیل می کند. همچنین پلی کربنات از میلگردهای قابل بازیافت است و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

معایب PC

پلی کربنات در مقایسه با پلاستیک یا شیشه دارای معایبی هستند. بزرگترین عیب قیمت بالای آنهاست. این مواد بسیار گران‌تر از پلاستیک یا شیشه هستند. یکی دیگر از معایب میلگردهای پلی کربنات این است که در برابر خش مقاوم نیستند و در صورت عدم مراقبت، امکان ایجاد فرورفتگی روی سطح وجود دارد. آنها همچنین به پاک کننده های ساینده، پاک کننده قلیایی و حلال ها بسیار حساس هستند. بنابراین، باید بسیار مراقب باشید که از مواد حاوی استون، بنزن یا هر چیز دیگری مانند حلال‌های آلی اجتناب کنید.

قیمت میلگرد پلی کربنات

همانطور که گفته شد، میلگردهای پلی کربنات نسبت به سایر محصولات، قیمت بالاتری دارند. این قیمت بالا به خواص بی نظیر آن ها باز می گردد. با کنارهم گذاشتن مزایا و معایب پلی کربنات متوجه می شوید که این ماده، فراتر از حد انتظار عمل می کند. میلگردهای PC یک انتخاب عالی برای نیاز شما خواهند بود. جهت اطلاع از قیمت ها با شماره های درج شده در سایت رویال پلاست تماس بگیرید. سئو سایت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *