ورق مولتی استایل

ورق مولتی استایل

امروزه یکی از بهترین ورق‌ها در طراحی ساختمان ورق مولتی استایل است. کاربرد کلی این ورق ساخت‌وساز و بازسازی، دکور ساختمان، ساختمان داخلی، بشقاب دیواری، استند، شمع تولد، تابلوسازی، لوگو، تقویم، سقف کاذب، جعبه گل و هدایا است.

این ورق مولتی استایل در صنایعی همچون: طراحی داخلی ساختمان، تبلیغات کاربرد فراوانی دارد. اگر به دنبال جایگزینی ارزان‌تر و انعطاف‌پذیرتر برای فلز هستید، می‌توانید به ورق‌های رنگی مولتی استایل فکر کنید که برای دکوراسیون داخلی و حتی بیرونی گزینه بسیار خوبی است.

ورق مولتی استایل چیست؟

مولتی استایل در واقع یک ورق پلاستیکی با طراحی فلزی است که با ورق پلاستیک شفاف متفاوت است و به دلیل شباهت زیاد به فلز، سردرگم می‌شود. ورق مولتی استایل در دورنگ طلایی و نقره‌ای بسیار رایج است و طرح روی آن به دودسته ساده آینه‌ای و برس‌دار تقسیم می‌شود.

مزایای ورق مولتی استایل چیست؟

شامل عملکرد حرارتی خوب، مقاومت خوب در برابر خوردگی و مواد شیمیایی، تشکیل عالی، جذب کم آب، مقاومت بالا در برابر اکسیداسیون، مقاومت در برابر سایش خوب، عایق الکتریکی عالی و غیرسمی بودن است.

این ورق مولتی استایل از دولایه ساخته شده‌اند، اما همچنان به استحکام فلز نیستند، اگرچه مزایای متعدد آن از جمله هزینه کمتر، وزن سبک‌تر، نصب آسان، حکاکی آسان و غیره آن را بر فلز ترجیح می‌دهد. این مزیت‌های عالی باعث می‌شود که برای مصرف بسیار عالی باشد.

ساختار ورق مولتی استایل چیست؟

لایه زیرین ورق مولتی استایل از پلاستیک فشرده و لایه رویی روکش است. فقط به‌خاطر داشته باشید که این ورق‌ها در برابر فلز مقاومت کمتری دارند و به همین دلیل زیاد نباید در فضای باز استفاده شوند و یا در صورت استفاده ماندگاری زیادی ندارند. این ورق‌ها به شرایط آب‌وهوایی مانند باران و آفتاب، گرمای بیش از حد و حتی گردوغبار حساس هستند. به همین دلیل بیشتر برای دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها پیشنهاد می‌شود.

قیمت ورق مولتی استایل

ورق مولتی استایل و کسب‌وکار خانگی

اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک و کار در منزل هستید، این ورق‌ها می‌توانند با کمی خلاقیت درآمد زیادی برای شما ایجاد کنند. یا اگر فروشنده گل و کادو هستید، این ورق مولتی استایل جلوه جدیدی به کسب‌وکار شما می‌بخشد. آنها بسیار مفید هستند زیرا می‌توان آنها را برش داد و حکاکی کرد. از این نوع ورق‌ها برای ساخت تابلوهای کوچک استفاده می‌شود که شاید در بسیاری از دفاتر و دفاتر حقوقی دیده باشید.

از دیگر مصارف این ورق‌های مولتی استایل به دلیل ساخت تابلوها است که می‌توانید از آنها برای هدایا دادن استفاده کنید. هدایای ارزنده است. اما در نظر داشته باشید که این ورق‌ها کمی خشک هستند اما انعطاف‌پذیری دارند و اگر زیاد خمشان نکنید به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها فرم دهید. مثلاً برای تزیین گلدان‌ها و تبدیل آن‌ها به دسته گلی مجلل، این ورق‌ها کمی خم شده و حالت خمیده به آن‌ها می‌دهند.

نت‌های ورق مولتی استایل

 نت‌های ورق مولتی استایل جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون مدرن پیدا کرده‌اند و برای پوشش دکوراسیون‌های مختلف استفاده می‌شوند. زیبایی آنها با انعکاس آینه مانندی که دارند دوچندان می‌شود و به همین دلیل روزبه‌روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

ویژگی‌های خاص ورق مولتی استایل

  • وزن این ورق‌ها بسیار کم است و همین موضوع دالی شده بر اینکه حمل‌ونقل آسان این ورق‌های مولتی استایل است.
  • انعطاف‌پذیری راحت و آسان دلیلی شده است تا از این ورق‌ها در کارهای هنری و تجسمی پر از ظرافت بسیار استفاده بشود.
  • ورق مولتی استایل قابلیت حکاکی و برش دارد و جزو گزینه‌های عالی برای ساخت تندیس و مدال و لوح‌ها است.
  • ورق مولتی استایل قدرت چسبندگی بالای دارد و به‌راحتی می‌چسبد به‌شرط آنکه چسب مخصوص این ورق‌ها در آن استفاده بشود.

ابعاد ورق مولتی استایل به چه صورت است؟

ورق مولتی استایل مانند دیگر ورق‌ها از ابعاد و مشخصات خاصی پیروی می‌کند. ابعاد این ورق‌های مولتی استایل در طول 120 و عرض 60 سانتی‌متر و ضخامتی برابر با 5/1 سانتی است.

طیف ورق‌های مولتی استایل به چه صورت است؟

این ورق‌ها از دو طیف براق و خش‌دار پیروی می‌کنند. ورق‌های براق با ظاهری جذاب بیشتر برای فضاهای داخلی مناسب است و این سبک از ورق کاربرد بیشتری دارد. ورق‌های براق به دلیل انعکاس بالای که دارند بیشتر برای این فضاها مناسب است.

ورق‌های خش‌دار به دلیل وجود شیارهای که دارد به این نام معروف است. ورق‌های خش‌دار طول عمر زیادی دارند و این نکته مثبت این ورق‌های است.

خرید ورق مولتی استایل

ورق پلکسی‌گلاس یا مولتی استایل؟

این دو ورق با یکدیگر تفاوت‌های دارند تفاوت‌های چون: خاصیت، شفافیت، کارایی ورق‌ها و مقاومت که به‌طورجدی مهم هستند. ورق پلکسی‌گلاس در واقع اکریلیک ترموپلاستیک‌هایی هستند که اغلب به‌صورت ورقه‌ای به‌عنوان جایگزینی سبک یا مقاوم در برابر شکستگی برای شیشه خریداری می‌شوند.

مقایسه ورق مولتی استایل و پلکسی‌گلاس

خاصیت: از ورق‌های مولتی استایل برای زینت بخشیدن به دکوراسیون‌ها کمک می‌گیریم ولی ورق‌های پلکسی‌گلاس به دلیل خاصیت آیینه‌ای که دارند بیشتر به‌عنوان شیشه استفاده می‌کنیم.

شفافیت: ورق پلکسی شفافیت بالای دارد ولی ورق مولتی استایل هیچ نوری را از خود عبور نمی‌دهد.

کارایی ورق‌ها: کارایی ورق‌های مولتی استایل بیشتر است ولی ورق پلکسی پلاس بیشتر در ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

مقاومت: ورق مولتی استایل مقاومت بالایی ندارد. بیشتر برای تزئین استفاده می‌شود. ورق پلکسی‌گلاس برای شیشه‌های ساختمانی به دلیل ضخامت بالا کاربرد زیادی دارد.

تفاوت بین ورق اکریلیک و پلکسی‌گلاس چیست؟

در پاسخ به این سؤال می‌توانیم بگوییم که مطلقاً هیچ تفاوتی وجود ندارد. این به این دلیل است که اکریلیک مخفف معمول پلی متیل متاکریلات است و پلکسی‌گلاس یکی از نام‌های تجاری متعدد این پلاستیک است. باگذشت زمان این نام تجاری به‌عنوان “پلکسی‌گلاس” عمومی شده است.

پلکسی‌گلاس در چه ابعادی تولید می‌شود؟

پلکسی‌گلاس در ایران با ابعاد مختلفی برش داده می‌شود. در ابعادی برابر با 122 در 183 سانتی‌متر آماده شده و به شما تحویل داده می‌شود. اما ضخامت این ورق‌ها از 2 تا 40 میلی‌متر موجود است. البته که می‌توانید این ورق را در هر سایز و ابعادی که می‌خواهید سفارش دهید. برای حفاظت از این ورق‌ها به طور معمول بر روی آنها یک برش کاغذی وجود دارد.

همان‌طور که گفته شد ورق پلی استایل کاربردهای فراوانی دارند. این ورق امروزه در اطراف ما بسیار استفاده می‌شود. در صنعت ساختمان‌سازی تا کارهای دستی که به‌خاطر جذابیت ظاهری آن بوده است. این ورق‌ها باخاصیتی چون انعطاف‌پذیری و وزن کم باعث شده‌اند که خیلی پرکاربرد باشند.

خرید ورق پلکسی گلاس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *