سقف های کاذب

سقف کاذب

امروزه، روند استفاده از سقف های ساده و قدیمی رو به کاهش است. افراد به دنبال محصولی هستند که علاوه بر هزینه مناسب، از زیبایی و تنوع برخوردار باشد. سقف های کاذب، واقعا کاذب هستند زیرا از سقف اصلی آویزان می شوند. متیو ولش، متصدی موزه هنر ژاپن و کره، مؤسسه هنر مینیاپولیس، در مصاحبه‌ای گفت که سقف‌ها و کاشی‌های سقفی برای اولین بار در ژاپن دیده شد. انواع مختلف سقف های کاذب که در منازل، ادارات، مجتمع های خرید، رستوران ها و تئاترها دیده می شود، عموماً سقف دومی هستند که زیر سقف سازه اصلی آویزان شده اند. در ادامه با جزئیات بیشتری از سقف کاذب و نحوه خرید آن از رویال پلاست آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

سقف کاذب چیست؟

سقف های کاذب اغلب سقف های ثانویه ای هستند که با کمک طناب های تعلیق یا پایه ها در زیر سقف اصلی آویزان می شوند. این سقف ها از طیف گسترده ای از مواد مانند POP (گچ پاریس) تخته گچی، ورق های آزبست، تخته خرده چوب، پانل آلومینیومی، چوب و غیره ساخته شده اند. به عبارت ساده، سقف کاذب سقف دومی است که در زیر دال اصلی شکل می گیرد، ظاهری همگن زیبا و روکش صاف می دهد. گچ پاریس معمولاً برای ساخت سقف های کاذب استفاده می شود زیرا به راحتی می توان آن را در طرح های مختلف قالب بندی کرد. انواع مختلفی از سقف های کاذب وجود دارد که در ادامه به معرفی رایج ترین آن ها می پردازیم.

سقف کاذب چیست؟

سقف گچی

 سقف های کاذب گچی سخت، همه کاره و اقتصادی هستند و از سولفات کلسیم ساخته شده اند که وزن چندان زیادی ندارند. آنها به شکل تخته های مربع با تکیه گاه فلزی قرار می گیرند. تخته گچی کاملاً انعطاف پذیر است. شکل ها و طرح های مختلفی مانند ساده، پلکانی، منحنی، صندوق دار، گلوله ای و… با استفاده از این ماده امکان پذیر خواهد بود.  هنگامی که گچ در معرض آتش قرار می گیرد، آب از خود خارج می کند که به بخار تبدیل می شود و به مبارزه با آتش کمک می کند. البته بازیافت سقف کاذب گچ کار سختی است!

خرید سقف کاذب

امروزه، نصب و خرید سقف کاذب برای هر ساختمانی واجب و الزامی است. اما کیفیت همه آن ها یکسان نیست و به همین دلیل ممکن است انتخاب برای شما سخت باشد! در چنین مواقعی، خرید از یک منبع معتبر و شناخته شده بهترین راه حل خواهد بود. رویال پلاست با بیش از بیست سال تجربه، در کنار شماست تا بهترین انتخاب را تجربه کنید!

POP یا گچ پاریسی

گچ پاریس (POP) پرکاربردترین سقف کاذب است. این نوع از سقف ها طول عمر نسبتا بالایی دارند. همچنین عایق های حرارتی بسیار عالی هستند. سقف POP برای خانه هایی که نیاز به نور مصنوعی غیر مستقیم دارند ایده آل عمل می کند. البته فرآیند تولید آنها زمانبر می باشد.

سقف کاذب فلزی

فلز یک ماده بادوام برای دکوراسیون منزل بوده و درخشندگی و جذابیت پیچیده ای را به فضای داخلی منتقل می کند. متداول ترین فلزات مورد استفاده برای سقف ها آهن گالوانیزه و آلومینیوم هستند. تثبیت و نصب ورق های فلزی بسیار آسان است و حداقل کار را می طلبد. مقاومت در برابر آتش، بزرگترین مزیت سقف های کاذب فلزی است. آنها با گذشت زمان ترک نمی خورند و شکل خود را حفظ می کنند.

POP یا گچ پاریسی

پی وی سی

سقف های پی وی سی سبک وزن بوده و در برابر رطوبت مقاوم هستند. کاشی های سقفی پی وی سی مشکل سقف های کثیف و غیربهداشتی را حل می کنند زیرا به راحتی تمیز و نگهداری می شوند. این جنس از معدود انواع سقف های کاذبی است که نیاز به نگهداری زیادی ندارد! ساخت و نصب سقف های پی وی سی مقرون به صرفه است. سقف های کاذب پی وی سی بادوام و محکم هستند. اگرچه کلر موجود در پی وی سی، این سقف ها را در برابر آتش مقاوم و بادوام می کند، اما در حالت طبیعی خود یک گاز خطرناک و سمی به شمار می رود.

مزایا استفاده از سقف های کاذب

  • نصب سقف کاذب کار چندان سختی نیست و می توانید به راحتی با ابزار و تجهیزات مناسب آن را تعمیر کنید. اما توصیه می شود برای این کار از یک متخصص با تجربه بهره بگیرید.
  • تنها با تعویض پانل های سقف کاذب آسیب دیده می توان هرگونه آسیب را به راحتی تعمیر کرد.
  • سقف کاذب به کاهش گرما در تابستان و سرما در زمستان و کاهش هزینه های انرژی کمک می کند.
  • تمام کانال‌ها، لوله‌ها و سیم‌کشی‌های برق توسط سقف های کاذب پنهان شده و ظاهری زیبا به ساختمان شما می بخشد.
  • سقف های کاذب یک عایق صدای عالی هستند؛ زیرا می توانند امواج صوتی را جذب کنند.
  • این سقف ها باعث صاف شدن سطوح می شود و موج های موجود در بتن دال و… را می پوشاند.

مزایا استفاده از سقف های کاذب

معایب سقف کاذب

  • سقف کاذب می تواند ارتفاع یک اتاق را چندین اینچ یا فوت کاهش دهد.
  • سقف کاذب نیاز به نگهداری منظم دارد و شاید عمر طولانی نداشته باشد.
  • در صورت وقوع بلایای طبیعی، سقف کاذب ممکن است ناپایدار باشد.
  • افتادگی سقف کاذب یکی از مشکلات رایجی است که در طول دوره بهره برداری رخ می دهد.

رویال پلاست، یار همیشگی شما

نصب راحت و آسان، هزینه پایین، فناوری پیشرفته و… سقف کاذب، سبب می شود تا شما به خرید آن ترغیب شوید. امروزه، در اکثر مراکز تجاری و منازل مسکونی، از سقف های کاذب استفاده می کنند. اگر به دنبال یک خرید راحت و مطمئن هستید، رویال پلاست را فراموش نکنید. جهت مشاوره و خرید سقف کاذب در ابعاد و اندازه های مختلف با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *